Provinent dels descendents d’esclaus negres subsaharians, el culte als genis s’ha estès al Magrib amb diversos noms. Diwan a Algèria, Gnawa al Marroc. Simoh Bouchra i Boualem Fedel traslladen aquest repertori a una dimensió contemporània, utilitzant noves eines i nous sons per permetre que la identitat “magribina” abraci la modernitat respectant l’autenticitat dels textos i valors, com la transmissió, l’intercanvi i la universalitat de llenguatge musical. Embriagant i poderosa la música de Djamra ens connecta amb la part més atàvica del nostre ésser.
El projecte al voltant de l’art d’AÏTA neix d’una fascinació que Widad Mjama tenia per les Chikhates, aquestes dones cantants i conservadores d’una tradició que data del segle XII, molt abans que pogués entendre l’essència de les paraules i la seva poesia. “Aita mon amour” és el nom de la seva nova creació, en col·laboració amb Khalil Epi rescaten aquesta poesia de l’oblit, per retre homenatge a aquestes majestuoses dones i fer ressonar aquest art típicament marroquí en l’era contemporània i digital.